Hallo,

Gelieve al je promotiemateriaal en je vragen te sturen naar marketing@ticketmaster.be.

Als je ons toevoegt aan de perslijst van jouw event, dan blijven we automatisch op de hoogte!

Download hier ons logo om te gebruiken op jullie website en affiches. Op deze manier zien de fans dat wij jullie officiële ticketing partner zijn.

Groeten!

Het Marketing Team

WEBSITE

ARTIEST PAGINA

Op deze pagina zijn alle events van de betreffende artiest te vinden.

Wat hebben we nodig? Een statische afbeelding van B 2426 x H 1365 pixels (4:3 ratio) ZONDER tekst of sponsors. Deze afbeelding wordt als basis voor andere communicatie gebruikt, bijv. Ticket Alert (= onze Algemene Nieuwsbrief).

Beknopte biografie van de artiest (Nl - Fr - Eng) en een video (enkel url youtube, vimeo, ... aanleveren).

EVENT PAGINA('S)

Dit is de pagina van het evenement zelf, waar bezoekers hun bestelling kunnen plaatsen.

Wat hebben we hiervoor nodig? Een statische afbeelding van B 205 x H 115 pixels ZONDER tekst of sponsors en alle gedetailleerde informatie voor de fan (Nl - Fr - Eng).

HOMEPAGE

Onze homepage is taalgevoelig en heeft maandelijks gemiddeld 100.000 bezoekers. Op basis van het marketingplan (gebaseerd op het aantal tickets in verkoop) plaatsen we jouw event in de kijker op onze homepage.

SPOTLIGHT: statische afbeelding van B 1440 x H 450 pixels (Safe zone) - max. 200kb ZONDER tekst of sponsors. Gelieve rekening te houden met de overlappende titel en tekst.

POPULAIR: statische afbeelding van B 720 x H 405 pixels - max. 50kb ZONDER tekst of sponsors.

AANBEVOLEN: statische afbeelding van B 368 x H 207 pixels - max. 50kb ZONDER tekst of sponsors.

E-MAILS

TICKET ALERT (= onze Algemene Nieuwsbrief)

Klik hier voor een voorbeeld van onze 2 wekelijkse Ticket Alert die we uitsturen naar 1,5 miljoen fans.

Dankzij Predictive Intelligence ontvangt elke geadresseerde een gepersonaliseerde en unieke nieuwsbrief. Het grootste deel van de selectie wordt automatisch gegenereerd op basis van locatie, voorkeur en aankoopgeschiedenis.

Op basis van het marketingplan (gebaseerd op het aantal tickets in verkoop) wordt jouw event meegenomen in de Ticket Alert.

Daarnaast versturen wij maandelijks zaal/thema/seizoensgebonden e-mails. Wens je hier meer informatie over, gelieve contact op te nemen met het Marketing Team via marketing@ticketmaster.be.

Onze Ticket Alert heeft een gemiddelde open rate van 25,1% en een click through rate van 2,3%.

De afbeelding wordt gegenereerd van de Artiest Pagina, dus het is van uiterst belang om een afbeelding aan te leveren van B 2426 x H 1365 pixels (4:3 ratio) ZONDER tekst of sponsors.

DEDICATED ALERT (= een gepersonaliseerde e-mail)

Klik hier voor een voorbeeld van een Dedicated Alert. Deze nieuwsbrief wordt gesegmenteerd verzonden, op basis van onder andere oud-kaartkopers, gerelateerde artiesten en geografische ligging.

 

Afhankelijk van het marketingplan (gebaseerd op het aantal tickets in verkoop) krijg je deze gratis. Mocht dit niet in het marketingplan inbegrepen zijn en wil je toch gebruik maken van dergelijke mailing, neem dan contact op met het Marketing Team via marketing@ticketmaster.be voor vragen over de mogelijkheden en de tarieven.

Een Dedicated Alert wordt best zo snel mogelijk vastgelegd. De verzenddatum wordt ingepland op basis van beschikbaarheid.

Ook het materiaal dient ten laatste 3 dagen voor verzenddatum worden aangeleverd. Is dit niet het geval, dan kan Ticketmaster niet verantwoordelijk worden gesteld voor het niet tijdig versturen van de mailing.

 

Wat hebben we nodig? Een statische afbeelding van B 600 x H 280 pixels ZONDER tekst of sponsors als header en een beknopte omschrijving van het event.

Wil je een video te promoten in de e-mail, bezorg ons de url (youtube, vimeo, ... ) en een schreenshot (statische afbeelding van B 600 x H 280 pixels) van de video - wij voegen een play button toe.

Download hier onze template voor het opmaken van een e-mail.

TICKET

eTICKET

Klik hier voor een voorbeeld van een eTicket.

Op een eTicket is een slot beschikbaar voor de organisator om naar eigen wens in te vullen. Dit slot kan verschillen afhankelijk van prijscategorie, taal, ...

Wat hebben we nodig? Een statische afbeelding van B 1496 x H 1076 pixels - max 300kb (resolutie 200dpi)

Tips: plaats hier een kalender van het nieuwe seizoen, informatie over parkeermogelijkheden, ... of genereer content met je ticket aan de hand van bijv. een kleurwedstrijd (Voorbeeld: Dino Expo)

HARD TICKET

Klik hier voor een voorbeeld van een Hard Ticket.

Ook Hard Tickets kunnen we personaliseren met een logo.

Wat hebben we nodig? Een statische zwart-wit afdruk van maximum B 180 x H 225 pixels (resolutie 200dpi)

COLLECTOR TICKET

Uit onderzoek blijkt dat fans nog altijd graag een fysiek ticket bewaren na het bezoeken van een event. Het Collector Ticket voldoet aan deze behoefte: het unieke ticket is niet alleen het toegangsbewijs tot jouw event, maar ook een souvenir van een onvergetelijke tijd. Het is een stevige pas, volledig gepersonaliseerd, en wordt geleverd met een draagkoord.

 

Collector Ticket

Interesse? Contacteer ons voor meer informatie.

Wat hebben we nodig? Afbeelding: 54 mm breed, 86 mm hoog - jpeg, png of PDF (resolutie 300dpi CMYK) Afbeelding met bleed: 59 mm breed, 95 mm hoog.

Download de specificaties voor Collector Ticket (.png)

Download het model voor Collector Ticket (.eps)

Download het model voor Collector Ticket (.pdf)

SOCIAL MEDIA

Wij delen zoveel mogelijk via sociale media: Facebook, Instagram en Twitter, goed voor meer dan 90.000 volgers.

FACEBOOK: statische afbeelding van : B 1200 x H 628 px ZONDER tekst of sponsors.

Heb je reeds een Facebook Event aangemaakt? Zoja, nodig ons uit als co-organisator. Zo ziet de fan dat wij jouw officiële ticketing partner zijn. Heb je nog geen Facebook Event aangemaakt en je weet niet goed hoe dit moet, neem dan contact op met ons marketing team via marketing@ticketmaster.been wij helpen je graag verder.

Heb je een video, gelieve de Facebook video link door te sturen zodat wij deze kunnen delen. Wist je trouwens dat Youtube video's niet automatisch worden afgespeeld op Facebook, maar Facebook video's wel.

TWITTER: statische afbeelding van B 440 x H 220 pixels ZONDER sponsors.

INSTAGRAM: statische afbeelding van B 1080 x H 1080 pixels ZONDER tekst of sponsors.

Een Instagram Story heeft best volgende afmetingen: B 900 x H 1600 pixels, graag ZONDER sponsors.

 

Een video (.mp4) wordt best aangeleverd op B 1080 pixels, maar kan variëren in hoogte.

BLOG

Op onze blog ontdekken fans het laatste nieuws en leuke weetjes over hun favoriete artiesten en evenementen.

Voorafgaand aan een concert, festival of show schrijven we in onze blogartikels over de allerlaatste nieuwtjes van een artiest of evenement, of informeren we de fan met interessante wist-je-datjes. Zo willen we de lezer warm maken het evenement bij te wonen.

De blogartikels worden ook gedeeld op onze sociale media.

Al onze blogartikels vind je hier terug.

Afbeeldingen in de blog moeten een grootte 738x415 pixels hebben. Heb je zelf leuke info over jouw evenement dan kan je ons dit, samen met de nodige visuals, steeds bezorgen op marketing@ticketmaster.be.

NL legal

JURIDISCH

En nu een woord van onze advocaten… laat ons er goed uitzien, of anders! Serieus, onze handelsmerken zijn gepatenteerd en beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Gebruik het dus alleen zoals toegestaan. Je gebruikt onze handelsmerken wellicht als Ticketmaster klant, sponsor, afiliate of andere geautoriseerde gebruiker. Ben je dit niet, neem dan eerst contact met ons op.

Onthoud: bij het downloaden en/of gebruiken van onze handelsmerken ga je ermee akkoord op de hoogte te zijn van onze richtlijnen.

NIET TOEGESTAAN:

  • Wanneer je goederen of diensten aan Ticketmaster levert, ons vernoemen in een klantenlijst, persbericht of andere vorm van marketinguiting of promotiemateriaal, zonder onze voorafgaande toestemming. Toon onze merken op een manier die een relatie, affiliatie of goedkeuring door Ticketmaster van jouw product, dienst of bedrijf impliceert.
  • Onze handelsmerken gebruiken als onderdeel van jouw eigen product-, bedrijfs- of dienstnaam, zoals metatags, AdWords, keywords, etc.
  • Onze handelsmerken op welke manier dan ook wijzigen, bijvoorbeeld door het design, de kleur of de rotatie te veranderen, of door animatie of andere effecten toe te voegen.
  • Onze designs, lettertypes en kleurencombinaties, of de look en feel van onze handelsmerken kopiëren of imiteren.
  • Het combineren van onze handelsmerken met andere namen, handelsmerken, graphics of generieke termen, zonder onze schriftelijke toestemming.
  • Onze handelsmerken presenteren op een manier dat het lijkt of dit het meest onderscheidende of opvallende is wat jij creëert.
  • Beweren rechten te hebben op onze handelsmerken, hetzij door registratie van domeinnaam, registratie van soortgelijk handelsmerk of iets dergelijks.
  • Onze handelsmerken gebruiken op merchandise of andere producten (of verpakkingen), zoals kleding, petten, mokken, etc.
  • Onze handelsmerken verspreiden op iets wat dan ook maar verband heeft met pornografie, gokken, obsceniteit of illegale activiteiten.
  • Het gebruik van onze handelsmerken in connectie met enige vorm van kansspelen, winacties of andere vormen van promotie.
  •  

  •  

P.S. Deze richtlijnen kunnen veranderen zonder enige vorm van kennisgeving en de toestemming van gebruik van onze handelsmerken kan op elk tijdstip worden teruggetrokken.

Vragen? Contacteer ons!